傳媒文章

14/04/2016

驗大腸癌病人自費上限僅千元 醫生憂將貨就價

未命名

近年大腸癌已成為其中一號癌症殺手,政府醞釀多年,直至今日終公佈大腸癌篩查先導計劃的推行時間及細節。本身是外科醫生的立法會議員梁家騮認為是次計劃「有好過無」,市民只需付1,000元便可接受大腸鏡檢查,可鼓勵更多基層市民及早作身體檢查,亦有助醫生發現更多社區的隱藏腸病或腸癌個案。

 惟他指,政府的資助設有上限,亦將手術的附加費用「封頂」至1,000元,「但例如有啲病人好怕痛,想要監察麻醉,但多數(私家診所)收費過2,000元,咁係咪唔提供得呢個服務呢?」他擔心屆時或會有腸鏡中心服務「將貨就價」,只給予最基本的服務,一些細節未必處理得好,舉例指有些患者的瘜肉可能需要手術鉗才鉗到,「鉗嘅收費係幾百蚊;又有啲瘜肉可能畀大便遮住,或者係腸嘅小角落,基本服務未必搵得晒」。他稱,一般腸鏡服務多數會提供多項收費的附加服務,現時政府的建議未必會吸引到大量腸鏡中心參與計劃。他又認為,雖然篩查計劃短期內可以發現更多社區隱藏個案,但同時會對公立醫院構成更大負擔,「市民知道自己條腸有事,多數會即刻去(公立醫院)排期做手術,條隊就排更加耐」,政府或需考慮措施應對。(節錄自《蘋果日報》)